روان جوان

وبلاگی با مطالب روانشناسی و سلامت

عشق به همسر چیست و چطور ایجاد میشود؟

عشق به همسر جوهره اصلي زندگي مشترک است. همانطور که ماهيت عشق زندگي ما را مي سازد عشق به همسر هم به زندگي طراوت مي دهد و انگيزه کافي براي ادامه زندگي مشترک را مهيا مي کند.

مرجع : عشق به همسر 

 

+ نوشته شده در  سه شنبه 13 اسفند 1398ساعت 12:17  توسط نیلوفر سراج 

کی می‌دونه غیرت یعنی چی؟ (تعریف غیرت)

تعریف غیرت خیلی واضح نیست چون معمولا برداشت های شخصی و متفاوتی از انواع غیرت وجود دارد. به همین خاطر باید با دیدی متفاوت به آن نگاه کرد و دوباره غیر را معنی کرد. در این مطلب سایت ویکی روان به بررسی تعریف غیرت در روانشناسی می پردازیم و آن را تحلیلی می کنیم.

منبع : تعریف غیرت در روانشناسی

 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 7 اسفند 1398ساعت 14:46  توسط نیلوفر سراج 

علت خواب زیاد از نظر روانشناسی چیست؟ (۱۰ مورد)

علت خواب زیاد از نظر روانشناسی بسیار زیاد است اما باز هم فرد به فرد متفاوت است. Insomnia یا بی خوابی یک اختلال خواب است که فرد را بی خواب کرده و یا فرد نمی تواند خواب بماند. اما اگر زیاد از حد می خوابید احتمالا مشکل دیگری دارید و باید به دنبال دلیل خواب زیاد باشید. در این مطلب سایت ویک روان به بررسی علت خواب آلودگی زیاد و علت خواب زیاد از نظر روانشناسی می پردازیم.

پیشنهاد می کنیم پیش از شروع حتما مطلب انواع خواب چیست را در ویکی روان مطالعه نمائید.

منبع مقاله : علت خواب زیاد از نظر روانشناسی ویکی روان

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 5 اسفند 1398ساعت 12:26  توسط نیلوفر سراج 

رابطه سیگار و افسردگی چیست؟ سیگار عامل افسردگی

رابطه سیگار و افسردگی موضوع پرسش خیلی از بازدید کنندگان سایت ویکی روان است. خب مطالعات علم روانشناسی نشان داده است که اگر اختلال افسردگی داشته باشید، احتمال زیادی وجود دارد که سیگار نیز بکشید. اما سوال اصلی این است که آیا سیگار باعث افسردگی میشود ، نقش سیگار در افسردگی چیست؟ می توان تاثیر سیگار بر افسردگی را اثبات کرد؟ در ادامه این مطلب سایت روانشناسی ویکی روان به بررسی علمی پرسش ها می پردازیم.

منبع : رابطه سیگار و افسردگی چیست

 

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1 اسفند 1398ساعت 16:42  توسط نیلوفر سراج